(İSTANBUL) - İstanbul’da meydana gelen 6.2 büyüklüğündeki depremin ardından iletişim kesintileri kamuoyunda tepkiyle karşılandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, operatör yöneticileriyle yaptığı toplantı sonrası açıklamalarda bulundu.

Uraloğlu, operatörlerin yaklaşık 20 bin baz istasyonunun depremden etkilenmediğini, ancak yaşanan yoğunluğun kapasiteyi aşması nedeniyle özellikle sesli görüşmelerde aksamalar yaşandığını belirtti.

Uraloğlu “Yedi ile on kat arası bir artış yaşandı. Kapasitenin yüzde 75'ini karşılayabildik, yüzde 25’inde ise aramalar gerçekleşemedi.” dedi.

Bakan Uraloğlu, bu süreçte internet tabanlı aramalarda herhangi bir sorun yaşanmadığını vurgulayarak, “İnternet üzerinden yapılan aramalarda iki kat artış oldu, tamamı karşılandı” ifadelerini kullandı.

Van'a gelen turist sayısında düşüş yaşandı Van'a gelen turist sayısında düşüş yaşandı

BAKANDAN İNTERNET KULLAN TAVSİYESİ GELDİ

Uraloğlu Bu nedenle vatandaşlara, afet anlarında internet tabanlı uygulamaları ve kısa mesajları tercih etmeleri çağrısında bulundu:

  • “Haberleşmelerde mutlaka internet tabanlı uygulamaları kullanmalarını tavsiye ediyoruz. Bu hem kendileri hem de kamu görevlileri için daha sağlıklı olacaktır.”

"SADECE 15 DAKİKA KİLİTLENDİ" SAVUNMASI

Deprem anında yaşanan kesintinin yalnızca yaklaşık 15 dakika sürdüğünü ifade eden Uraloğlu, operatörlerin mevcut kapasitesinin olağanüstü talep karşısında geçici olarak yetersiz kaldığını söyledi.

Uraloğlu, şunları sarf etti:

  • Dolayısıyla buradaki bu kapasite artışından kaynaklanan on beş dakikalık bir pik zaman ve istenen görüşmelerin ya yapılamadığı zaman oldu. Sonrasında rutine döndü. Tabii bir kriz anında insanların hem kendi durumlarını bildirmeleri için hem de yakınlarının onda onlardan bilgi almalarını talep ettikleri için böyle bir sıkıntı yaşandı.