Zamanpur "Marka Nasıl Olunur, Marka Nasıl Kalınır"

Ayşen Zamanpur Van yüzüncü yıl üniversitesi öğrencilerine yaşam felsefesini aktardı.

Zamanpur "Marka Nasıl Olunur, Marka Nasıl Kalınır"

VANEKSPRES HABER MERKEZİ - VAN

Van Ticaret ve Sanayi İş Dünyası Derneği (VATSO), iş konferanslarına ‘Silk and Cashmere'in kurucusu Ayşen Zamanpur ile devam etti.

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Konferans Salonu'nda Van YYÜ Kariyer Merkezi Danışmanı Özge Ersezer'ın moderatörlüğünde öğrencilerle bir araya gelen Zamanpur, iş hayatındaki tecrübelerini paylaştı ve iş hayatına atılacak gençlere tavsiyelerde bulundu.

Panele Van YYÜ Rektörü Prof. Dr.  Hamdullah Şevli, Vatso derneği yönetim kurulu başkanı Zahir Kandaşoğlu, Tüm Telekomünikasyon İş İnsanları Derneği Eski Başkanı Dilek Ataman Bağdatlıoğlu, Seramik sanatçısı Fikret Parlak, VATSO üyeleri, Van YYÜ Üniversitesi öğrencileri ve hocaları katıldı.

ZAMANPUR’A TEŞEKKÜRLER

İlk olarak söz alan Rektör Hamdullah Şevli, Üniversitemiz ile VATSO derneği iş birliğinde gerçekleştirilen girişimcilik sohbetleri nasıl marka olunur nasıl marka kalınır başlıklı konferansta bizi yalnız bırakmayan Ayşen Zamanpur’a teşekkürler.

Zamanpur’un hikayesi öğrencilerimiz için kariyer tercihlerinde iş kurmak isteyen gençlerimizi cesaretlendirmede ve süreçte karşılaşacakları sorunlarla nasıl baş edebilecekleri konusunda çok iyi bir rehber olacaktır. Ulusal ve uluslar arası bir çok başarıya imza atmış olan Zamanpur’u Van’da ağırlamaktan mutluluk duyduk.


KANDAŞOĞLU ‘7 BİN YILLIK KENTİMİZİ SEVİYORUZ’

Van Ticaret ve Sanayi İş Dünyası Derneği (VATSO) başkanı Zahir Kandaşoğlu ise, Bizler Vatso olarak 7 bin yıllık tarihi olan Van’ımızı çok seviyoruz. Van’a nasıl değerler katabiliriz diye gecemizi gündüzümüze katıyoruz. Bizim için halkımız için tarihi olan Van şehrimiz çok önemli ve kıymetlidir. 2010 yılında bizler Vatso yöneticileri olarak Van’ın sorunları ve eksiklerini nasıl gündemleştirebiliriz diye İstanbul’dan ipekyolu deve kervanı yürüttük. Ve tarihe not düşerek İstanbul Eminönü’nden 5 tane deve ile Van’ın eksikleri ve projelerini hayata geçirmek adına yola çıktık.  Ve bir çok projemizi bu şekil hayata geçirdik.

Bugün bu salonda marka, kalite ve girişimcilik konuşacağız. Ulusal bir markayı temsil eden Ayşen Zamanpur’u Van’a getirip ev sahipliği yapmanın gururunu yaşıyor siz değerli öğrenci kardeşlerimize bundan sonraki hayatlarınızda başarılar diliyorum.

ZAMANPUR DENEYİMLERİNİ VAN YYÜ ÖĞRENCİLERİYLE PAYLAŞTI

Silk & Cashmere markasının bir düşüncenin fikre, fikrin projeye, projenin hayata geçişinin gerçek öyküsü olarak tanımlayan Ayşen Zamanpur, "1990'ların başında yüksek kaliteli kaşmir keçilerinin ve ipek kozalarının peşinde, İç Moğalistan ve Çin'in içlerinde dolaştım. Türkiye'de olmayan iki hammaddeye odaklanmıştık ve İngiliz, İtalyan, İskoçların en genci 50 yıllık olan kaşmir markalarıyla aynı pazarda yer almak elbette kolay değildi" dedi.

Zamanpur, "Herkes bu işe nasıl girdiğimi merak ediyordu, ben küçükken bilmeden annemin kaşmir kazağını dolaptan alır, ona sarılır okşardım. Hikayemin başlangıç noktası da sanırım burası" diye konuştu.

İlk günden dünyayı hedefleyen bir marka olduklarını kaydeden Zamanpur, "İlk andan itibaren ekiple ilerledik ve ilk günden itibaren düşümüze inandık. Doğuştan global bir marka olarak bizi tanımlıyorlar, 1992'de ilk mağazamızı Zürih'te açtık. Uluslararası bir marka olmanın getirisi bizim için Avrupa pazarıydı diyebiliriz. Bugün 200 satış noktasıyla 25 ülkede sadece kendi markamızla yer alıyoruz" dedi.

Tüm kalbimle girişimciliğe inanıyorum diyen Zamanpur, "Düşleri olan, tutkuları olan, bunların peşinden koşan genç girişimcilerin sayılarının artmasının ve başarılı olmalarının sadece ekonomiyi değil, sosyal adaleti de geliştireceğine inanıyorum" diye konuştu.

Panel, Vatso başkanı Zahir Kandaşoğlu ve Rektör Hamdullah Şevli'nın Zamanpur'a hali takdimiyle son buldu.

Güncelleme Tarihi: 26 Mayıs 2022, 01:49
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER