İstatistiklere göre 1943 yılında yapımına başlanmış ve aynı yıl ulaşıma açılmış.

2019 verilerine göre aylık ortalama 140 bin yolcu taşıyor.

Ocak 2022 verilerine göre de aylık 270 uçak iniyor ve bir o kadar da uçak kalkıyor.

Van Ferit Melen havaalanında en yakın mesafe kişi başı yolcu bileti an itibarıyla ortalama 500 YTL.

Bu fiyat kimi zaman da 900 YTL’yi buluyor..

İstatistikler, yolcu doluluk oranını da %90-100 bandında gösteriyor.

MARKO PAŞA DA YOK Kİ  DERDINİ ANLATASİN.

Gel gelelim madalyonun diğer yüzüne..

Madalyonun diğer yüzü fazla flu.

Belirsizlikler ve karmaşa yumağı.

Gerek hava meydanındaki teknik yetersizlikler gerekse kimi uçak firmalarında yaşanan sorunlar vatandaşı canından bezdirmiş durumda.

Ama maalesef derdine tercüman olacak muhatap yok.

KANDAŞOGLU; YENI HAVAALANI ŞART DİYOR.

İki gün öncesinde iş insanı Zahir Kandasoglu, havaalanında yaşadığı sıkıntıyı sosyal medya hesabından dile getirdi kandaşoğlu sosyal medya hesabında yaptığı açıklamada;

Ferit Melen havaalanında 2 saat boyunca uçakta tutulduklarını ve daha sonra uçağın kalkamayacağı anonsu yapıldığını ve tekrar uçaktan indirildiklerini söyledi.

Mevcut pistin ihtiyaca cevap veremez hale geldiğini söyleyen iş insanı Kandasoglu, biran önce Van'a yeni havalanın yapılmasının elzem olduğunu belirtti.

GPS SKANDALI

Yolcuların şikayetine sebep olan bir diğer gelişmede Istanbul - Sabiha Gökçen-Van Ferit Melen havaalanına yapılan pegasus havayollarına ait uçakta yaşandı.

13.Mart 2022 günü saat 16:55’de havalanan Pegasus PC 2502 sefer sayılı uçak 6 saatlik uçuştan sonra yolcularını Van'a indirdi.

Aynı sefer sayılı uçakta yolculuk yapan doktor yaşadıklarını bizlerle paylaştı.

13.03.2022 tarihinde Pegasus PC 2502 16:55 uçağıyla İstanbul Sabiha gökçenden Van’a hareket ettik.. uçak Van geldiğinde iniş yapmadı.. sebebini sorduk havaalanındaki GPS cihazı bozuk dediler..

GPS: (GPS - Global Positioning System; Küresel Konumlama Sistemi) dünya üzerinde herhangi engelsiz bir görüş hattında, dört veya daha fazla uydusu ile her türlü hava koşulunda yer ve zaman bilgileri sağlayan uzay tabanlı uydu navigasyon sistemidir)

bu esnada yolculardan biri rahatsızlandı.. uçaktaki hekim arkadaşlarımız müdahale ettiler. uçak biraz bekledikten sonra Erzurum’a gidip yakıt alıp Van’dan gelecek habere göre durum değerlendirmesi yapacaklarını söylediler... Erzurum’a iniş yaptı. yakıtını aldı.

Pilot Van’daki GPS cihaz sorunun çözüldüğünü söyleyip Van’a hareket etti.. Van’a geldiğimiz de iniş yapamadık, sebebini sorduk pilot havaalanındaki GPS cihazının tekrar bozuk olduğunu söyledi ve beklememizi söyledi ..

HASTA YOLCU FENALASTİ, OKSIJEN TÜPLERI BOŞTU

Bu esnada başka bir yolcu fenalaştı ve hekim olduğum için ben müdahale ettim.. Hosteslere pilota haber vermelerini söyledim… daha önce Siyami Ersek hastanesinde kalp damar hastalığı tanısını aldığını söyleyen hastada kalp krizinden şüphelendiğim için pilotla kendim görüşüm .

Uçağı acil indirmesini istedim.. çünkü hasta gittikçe kötüleşiyordu .. Uçakta oksijen tüpleri bozuktu,
 4 oksijen tüpünden 4.cüsü çalışabildi o da yarım yamalak… Acil müdahale cpr ve entübasyon için hiçbir şey yoktu … normalde acil müdahale seti ve çantası olmalı.. pilot acil iniş yaptı ve indik.. Allah’tan hastaya ve başka kimseye bir şey olmadı.. demek ki inilebiliyormuş.. ama havaalanından kimse bize bir açıklama yapmadı, bu kadar mı değersiziz..

Saat 17’de İstanbul’dan havalandık ama 2 saatlik yolculuğu yaklaşık altı saatte tamamladık.

İKRAM YOK SATIŞ SERBEST

Yaklaşık altı saat boyunca havada kaldıklarını söyleyen yolcu, bu esnada kendilerine su dahi ikram edilmediğini sadece parayla satın alabildiklerine dikkat çekti.

Yaşananların kabul edilemez olduğunu ve Van halkı ve Van'a gelen misafirlerin bunu hak etmediğini söyleyen doktor yolcu sözlerini;

"Bu aleni bir skandaldır.

Böylesi sorunlu yolculuklarda can kaybının dahi yaşanması mümkündür. Yetkililerden bir an önce çözüm bulmalarını talep ediyoruz".