Van’daki temel sorunlardan biri kara, hava, deniz ve demir yolu ulaşımıdır. Yani ulaşamama sorunu var. Kara trafiği hem şehir içinde hem şehir dışında yaşam kalitemizi oldukça olumsuz yönde etkiliyor. Pahalı ve kalitesiz hizmet alıyoruz tabi buna hizmet denilemez çünkü insan onuruna yakışmalı her şey.

Uçamıyoruz Çünkü;

Uçak sefer sayısı az ve yer bulmak çok zor.

Gitmek istediğimiz yerlere aktarmalı gidiyoruz.

Uçak biletleri çok pahalı.

Aktarmalı uçmak ise çok daha pahalı.

Van’a gelen uçaklar küçük ve eski.

Metropollerden gelirken nedense genelde Van ve bölge uçakları alandan uçağa otobüs ile götürülüyor. Köprüleri bize kullandırmıyorlar.

Uçak saatleri diğer kentlerden Van’a günü birlik gelip gitmeye yönelik iken Van’dan gidenler mecburen gece kalmak zorunda kalıyorlar.

Özellikle okul tatil zamanlarında gidiş dönüş bilet almak çok zor.

Van’dan uçak bulamayanlar Ağrı, Erzurum, Diyarbakır’a gitmek zorunda kalıyoruz. Oralardan uçakla seyahat edebiliyoruz.

Bölge uçaklarında Kürtçe, Farsça , Arapça anonslar yok.

Havalimanı ise ayrı bir çeşmekeşlik içeriyor. Alana giriş ,çıkış, otopark girişi aynı güzergahta. Kaldırımlar, xray cihazlarının konumlanma şekli, alanın temizliği gibi her şey sorunlu. Havalimanı seyahat edenlere yönelik tasarlanmamış.

Uçamıyoruz, uçsak bile çok para ve emek vererek uçuyoruz. Öğrenciler, hastalar, gurbetçiler zor durumda. Ulaşım sorunları yıllardır var ancak her geçen gün daha çok büyüyor bu sorun. Ve alışmayacağız!