Havalimanında Kürtçe hizmet olmaması isyan eden genç: Annem 2.5 saat havaalanında rehin kaldı
Sosyal medyada paylaşılan görüntüler tepkilere neden olurken havalimanında Türkiye’de en çok yaşayan Kürt nüfusunun dili olmaması isyan ettirdi. Konuyla ilgili tepkiler üzerine bir açıklama da Valilikten geldi.
Van’dan İstanbul’a giden Uçakta bulunan ve Havalimanı'na inen annesini saatlerce bekleyen bir kişi, çektiği videoyla isyan etti: "Annem içerde 2 buçuk saattir rehin durumdaydı. Arab'ın, Azeri'nin, İngiliz'in dili var, annemin(Kürtçe) dili yok." Dedi ve ekledi hani biz kardeştik oy isteyeceksiniz değil mi dedi.
‘KÜRTÇE BİLMEDİĞİ İÇİN MAHSUR KALDI’
İstanbul Havalimanı'nda beklediği annesi içeriden uzun süre çıkmayan bir kişi, Kürtçe hizmet verilmediği için Türkçe bilmeyen annesinin mahsur kaldığını duyurdu.
Kürtçe bilen memur olmadığı için içeride mahsur kaldığı belirtilen yaşlı kadın oğlu tarafından çıkartıldı. Annesiyle video çekerek yayınlayan yurttaş, şunları söyledi:
HERKESİN DİLİ VAR KÜRTÇE YOK
"Bak ben İstanbul Havalimanı'nda, dünyanın 3. büyük havalimanı dedikleri yerde, ben 2 buçuk saattir şu gariban anamı kimseye anlatıp dışarıya çıkaramadım. Dili olmadığı için. Ülkesinde vergisini ödediğim uçağın memuru bana yardımcı olmadılar. Annem içerde 2 buçuk saattir rehin. Arab'ın, Azeri'nin, İngiliz'in dili var, annemin (Kürtçe) dili yok. Annem anlatamadı kendisini. Bu da Türkiye'nin ayıbı olsun. Hani oy isteyecekler ya bizden. Dersiniz ya kardeşim..."
İSTANBUL VALİLİĞİ AÇIKLAMA YAPTI
Konuyla ilgili İstanbul Valiliğinden açıklama geldi. Valilik yaptığı yazılı açıklamada, “Türkçe bilmediği için İstanbul Havalimanında saatlerce mahsur kaldı gibi hakikati ifade etmeyen videoyla ortalığı velveleye verenlere mukabili Valilik basın ilamı yaptı.
“17.01.2024 TK2751 Van'dan İstanbul Havalimanına gelen 1944 doğumlu S.Ç. ‘nin uçaktan iniş süreci şu şekilde gerçekleşmiştir:
14.26 Uçak piste iner,
14.36 Körük kapısındaki uçaktan çıkar,
14.44 Tekerli sandalye ile alınır,
14.51 Bagaj alım salonuna bırakılır,
15.05 6A bagaj bandı yanına geçer,
15.39 Bagajını alır,
15.41 Bagaj alım salonundan çıkar
15.42 Bagaj bandı civarı video çekilir.
S.Ç. isimli vatandaşımız, #Van’dan #İstanbul Havalimanı’na gelmiştir.
Vatandaşımızın ya da yakınlarının, uçağa binmeden önce talepte bulunmadığı gereken Refakatli Tekerlekli Sandalye hizmeti için başvurmadığı Van’dan hareket ederken anlaşılmış ve #İstanbulHavalimanı’nda gerekli talep, uçak ekibi tarafından yapılmıştır.
Uçuş ekibinin yaptığı talep doğrultusunda vatandaşımıza uçaktan inişinden, Havalimanı çıkış noktasına kadar talep edilen hizmet verilmiştir.
Yaşlı vatandaşımızla ilgili çekilen videonun tamamı art niyetli olup, devletimiz aleyhine propaganda yapmanın öte amaç taşımadığı anlaşılmaktadır” denildi.
"Bu da Türkiye'nin ayıbı olsun..."
— 23 DERECE (@yirmiucderece) February 18, 2024
Türkçe bilmeyen annesini 2.5 saat boyunca havalimanından çıkaramayan vatandaş isyan etti:
"Dünyanın 3. büyük havalimanı denilen İstanbul Havalimanı'nda Arap’ın dili var, İngiliz’in dili var, benim annemin dili yok! Kendisini anlatamadı… pic.twitter.com/e1IA0L7Tlx