Pandemi ile birlikte tüm dünyada kent temizliği ve kişisel hijyenin önemi giderek arttı. Van’da 1991 yılında temelleri atılan Wilco Group da bu alanda kurumsal hizmet veren şirketlerden biri olarak Türkiye’de endüstriyel temizlik sektöründe faaliyet gösteriyor.

Grup ofis temizliği, toplu taşıma araçları temizliği, alışveriş merkezi temizliği, hastane temizliği ve hijyeni, okul temizliği, katı atıkların toplanması, geri dönüştürülmesinin sağlanması ve açık alanların genel temizliği konusunda hizmet veriyor.

2023 yılında 850 milyon TL olan cirolarını 2024 sonu itibarıyla 1,5 milyar TL’ye çıkarmaya hazırlandıklarını kaydeden şirketin ikinci nesil patronu Wilco Group CEO’su Mehmet Avcı, “Yeni dönemde hedefimizde dünyaya açılmak var. Bunun için İngiltere’de bir şirket satın almak için görüşüyoruz. Bu şirketle öncelikle Körfez ülkelerinde endüstriyel temizlik pazarına gireceğiz” diye konuşuyor.

Mehmet AvcI, uzanan 14 bin noktada hizmet veriyor. 5 binin üzerinde çalışan sahip olduklarını dile getiren Mehmet Avcı, “Bugüne kadar Mercedes Benz, Koç Holding, Ziraat Bankası, Karsan gibi köklü ve güvenilir firmalar a çalıştık.

Yapı Kredi’nin tüm şube, ATM ve bölge müdürlüklerinin, Ziraat Bankası’nın 900, Denizbank’ın 720 şubesinin temizliğini biz yapıyoruz” diye konuşuyor.

PAZAR 245 MİLYAR DOLAR

Son dönemde günde 1,5 milyon kişinin kullandığı İstanbul metrobüslerinin temizlik ve yakıt ikmalinden de sorumlu olduklarını, İzmir’de ise yılda 90 milyon kişinin kullandığı İZBAN raylı sistemlerinin tüm istasyon ve vagon temizliklerini üstlendiklerini anlatan Avcı, “Yüzde 100 yerli sermaye olarak yeni dönemde hedefimiz elde ettiğimiz tecrübeleri dünyaya açılmak. Bu konudaki ilk hedefimiz de İngiltere ve Körfez ülkeleri olacak” diyor.

14 BİN NOKTADA TEMİZLİK

Van Mutfağı Görücüye Çıktı Van Mutfağı Görücüye Çıktı

Grup Türkiye’nin 81 ilinde aralarında banka şubeleri, ATM’ler, İstanbul’da metrobüs ve İzmir’de İZBAN gibi toplu taşıma sistemlerinden üniversiteler ve kamu kuruluşlarına

Küresel endüstriyel temizlik pazarının 245 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştığını, Türkiye’nin ise bu pazardan yaklaşık 2,5 milyar dolarlık pay aldığını belirten Mehmet Avcı, “Küresel pazarın 2030’a kadar yüzde 10’a yakın büyümesi bekleniyor.

Biz de dünyada iddiamızı ortaya koymaya hazırlanıyoruz” şeklinde konuşuyor. Ekonomist dergisi